Da var vi tilbake igjen etter juleferien!

blue-inferno

Hadde ikke trodd at jeg skulle få blått hår på Fana, men sånn ble det altså. Velvel, forandring fryder!

Det er rart å tenke på at vi allerede har gått et halvt år på Fana. Det er like rart å tenke på at vi kun har et halvår igjen før vi er ferdige her. I august ankom vi skolen, uten å vite så mye om hva som ventet oss. Det var både spennende og skummelt, men innerst inne veldig befriende å få muligheten til å starte på nytt på et nytt sted. Nå som vi er halvveis i skoleruten, har vi opplevd mer enn vi hadde forestilt oss. Ettersom vi er på skolen nesten utelukkende 24 timer i døgnet, skjer det ting hele tiden. Man opplever ikke at venner drar hjem til sitt slik de gjorde på tidligere, på FHS er folk rett i nærheten hele tiden med mindre man tar en tur til byen eller er opptatt med andre ærend. Mange av oss har derfor begynt å kjenne på den følelsen at vi må verdsette den tiden vi har igjen sammen, før vi skal dra hvert til vårt i mai.

img_20170104_231538

Utsikten fra rommet ut mot tunet på en rolig (og snøfri) januarkveld.

 

Fana har blitt et hjem for oss som går her. Før feriene sier vi at det skal bli deilig å komme seg hjem en tur, men vi gleder oss også til å komme hjem til Fana. Det er et sted vi er blitt glad i, med mennesker som vi har blitt glad i, og muligheter vi er glad for å ha. Det er rart å føle seg så hjemme på skolen. Når dagen starter, er veien kort fra rommet til matsalen for å spise frokost, for deretter å ta turen til trappesalen for å få med seg dagens felles morgensamling. Etter at vi er ferdig med skoledagen, kan vi igjen gå på rommet og slappe av.

miksepult

På folkehøgskole får man muligheten til å prøve nye ting, som å være lydansvarlig under skolens fellesproduksjon.

Jeg er veldig glad for at jeg kom til Fana Folkehøgskule. Det valget vet jeg at jeg aldri kommer til å angre på. Jeg er glad for at jeg tok valget selv, at jeg gjennomførte reisen hit, turte å være meg selv her på skolen, og at det hele gikk så bra. Tilværelsen på Fana er rett og slett flott, og vi elever lever veldig godt her. Jeg håper skolen får mange søkere i årene fremover, slik at de som jobber her kan fortsette å tilby den gode stemningen, tilværelsen og opplevelsen, slik at flere kull med elever forlater fana med gode minner. Jeg er takknemlig for at Fana FHS finnes, tusen takk for meg!

Ønsker du et nærmere innblikk i min skolehverdag på Fana Folkehøgskule? Følg meg gjerne på sosiale medier! Snapchat/Instagram: Danuhau. Skolen har også en egen brukerkonto på Instagram: Fanafolk

– Daniel, psykologi

Legg igjen en kommentar

