Mine forventinger til året på Fana

IMG_0094

Marcus skal gå på musikklinja. I tillegg til å drive med musikk og få nye venner har han børstet støv av nyttforsettene sine om å begynne å trene og slutte å drikke brus.

Jeg er nok ikke akkurat den personen som går med evig mange forventninger til noe. Bortsett fra middagen…. filmer jeg skal se….. musikk…. Okei, jo jeg har nok en del forventninger, og dette er ikke noe unntak. Jeg ser frem til å gjøre ting, for som jeg stort sett sitter nå og ser dagens sjette episode av Dr.Phil eller Pantelånerne i Detroit (den hvor de krangler!) så kan jeg innrømme at jeg forventer å få mer å gjøre enn det jeg foreløpig har. Kjedsomheten har motivert meg til å utfolde meg musikalsk og det er nettopp det jeg ønsker meg mest, holde kreativiteten min gående og ikke minst møte nye mennesker og få nye impulser. Jeg forventer vel det mest av alt.

 

Jeg kommer jo fra Norges navle Holmestrand, et sted hvor man fra tidlig alder får lære om overlevelsens hardskap. Nei, her gjelder det å holde hodet kaldt. Eller litt varmt. Helst sånn middels. Varmen går jo oppover så det er nærliggende å tro at hodet er varmt. Hvordan går man egentlig fram for å holde hodet sitt kaldt? Is? Ikke vet jeg. Jeg har under veldig få omstendigheter hatt det behovet. Jeg har riktignok i flere situasjoner med stort inntak av tress-is fått hjernefrys, men det vil jeg ikke anbefale. Det var ekkelt.

IMG_0267

Marcus kommer fra Holmestrand, men her er han sammen med Ole Bull i Bergen.

Men det jeg egentlig ville fram til er at jeg har forventninger til det å flytte til en ny by. Jeg kjenner ikke akkurat så mange i området. Eller jo, eksen min bor der, men det er ikke nevneverdig, eller er det? Jeg er ikke bitter, lover. Hahahaha!! Jeg bitter? Neidaaa. Lover. Men jeg ser fram til å møte nye mennesker som kanskje kan bli nye venner, og til nye opplevelser så klart, og de tror jeg det blir mange av. Jeg føler også at et nytt skoleår gir muligheten til å hente frem nyttårsforsettene mine igjen. Jeg lover meg selv at jeg skal begynne å trene, fem måneder etter jeg egentlig skulle begynne. Og jeg skal slutte å drikke brus (selv gjentatte avbrusninger har ikke hjulpet).

 

Men mest av alt ser jeg frem til å møte (muligens) deg som leser dette.

Marcus Vangen, Musikklinja.

Legg igjen en kommentar

