Nå er det like før det braker løs!

Snapchat-2627664030358594946

Daniel skriver sitt andre blogginnlegg søndag morgen etter å ha feiret sin fars 50-årsdag.

Det er en deilig og solfylt søndag i midten av august. De fleste rundt meg sover ennå, etter min fars 50-årslag som varte langt inn i de sene nattetimer. Jeg har derimot våknet veldig tidlig. Vissheten om at jeg snart skal begynne på folkehøgskole, gir meg sommerfugler i magen.

Nå er det kun en uke til rundt 100 elever fra fjernt og nært starter et minneverdig år på Fana Folkehøgskule i Bergen. Jeg sitter med mange spørsmål, som jeg helt sikkert deler med de andre forventningsfulle elevene kommende skoleår. Det blir veldig spennende å se skoletunet, klasserommene, og boarealene, samt å hilse på skolens ansatte, nye klassekamerater og romkameraten man får dersom man har valgt å bo på dobbeltrom. Jeg er i hvert fall spent på å møte min romkamerat! I følge venner jeg har snakket med som har gått på folkehøgskole, skaper man et spesielt og sterkt vennskap med noen man deler rom med et helt år. På folkehøgskole stifter man mange nye vennskap som kan vare livet ut, og blir kjent med mennesker som har mye livserfaring, livsglede og visdom å dele.

Vi har ventet tålmodig gjennom året. Noen fant tidlig ut at de ønsket å gå på Fana Folkehøgskule, og har gledet seg siden opptaket startet i februar. Andre har kommet til senere, men er nok like spente på det som kommer. Noe av det fineste med folkehøgskole, er at man kan søke studieplass frem til skolestart i august. Stadig flere unge velger å studere på folkehøgskole, noe de senere sitter igjen med gode minner fra. Et år på folkehøgskole er en investering i ditt eget liv. Sitter du hjemme og lurer på om et år på folkehøgskole er noe for deg? Grip muligheten tidlig til å søke informasjon, så blir du godt forberedt til det beste året i livet ditt.

 

– Daniel

Legg igjen en kommentar

