Mine forventninger til året på Fana

kkkk

Anette skal gå på Psykologi, og blir en av våre faste bloggere skoleåret 2016/2017.

Om under en måned kommer jeg til å trille kofferten min opp fra bussen og inn på en helt ny og ukjent plass, nemlig Fana Folkehøgskule. Jeg kjenner på hele meg at dette er noe jeg gleder meg helt sykt til. Jeg søkte så fort det var mulig å søke om en plass på Psykologi for året 2016/2017. Da jeg ventet på svar den dagen i februar var jeg så spent at jeg omtrent skalv der jeg satt på skolebenken. Jeg er også en av de som har sendt tonnevis med e-poster til administrasjonen for å få informasjon om skoleåret og hva jeg trenger å ha med meg. Må innrømme at jeg har refreshet sidene til skolen en del ganger, bare for å se om de har lagt ut ny informasjon. Dette er min måte å vise hvor mye jeg gleder meg til et nytt og spennende år på Fana!

Mine forventninger er skyhøye, og dette året har jeg bestemt meg for å virkelig komme meg ut av min egen komfortsone. Jeg gleder meg til et år hvor jeg kan bli kjent med utrolig mange nye folk, og ikke minst – få meg en roommate! Jeg er skikkelig spent på min nye klasse, og håper på å få et fint år sammen med dem og nye lærere. Jeg gleder meg veldig til å få reise på en studietur til et helt nytt land, og jeg har store forventninger til å lære om linjefaget mitt, psykologi. Dette er noe jeg ønsker å studere senere, og da kan det være greit å ha litt kunnskap fra et år på Fana.

Bergen er en by jeg ikke har vært så mye i. Jeg gleder meg til å bli bedre kjent med sentrum og andre områder rundt. Mest av alt gleder jeg meg til å gå rundt på det stedet som ser så idyllisk ut på bilder, Milde. Jeg gleder meg til å utforske nye stier å jogge på og nye fjell som jeg kan gå på.

Alt i alt er dette et år jeg gleder meg mye til. Det blir så sykt spennende å treffe nye folk, få oppleve seminar og elevkvelder, og selvfølgelig studere noe jeg alltid har hatt lyst til å studere lenge. Jeg er sikker på at dette blir ett knall år og jeg håper på et nytt og fint fellesskap!

Anette Sunnarvik, Psykologi

Legg igjen en kommentar

