Mine forventninger til året på Fana Folkehøgskule

IMG_6109

Martine gleder seg til å lære både nye og gamle fototeknikkker.

Fra jeg fikk svaret på søknaden min om skoleplass ved Fana har det bygget seg opp mange tanker og forventinger om hvordan året på folkehøgskole vil bli. For de aller fleste av oss vil dette være første gang man flytter hjemmefra, bort fra alt som er kjent og kjært. Vi skal nå begynne på en skole hvor de aller fleste eller kanskje til og med alle sammen er folk vi ikke kjenner fra før av. Alle disse nye menneskene skal vi bli kjent med og bo sammen med i et helt år,  og sammen skal vi skape minner og gode stunder som vi kan ta med oss videre i livet.

Året på Fana kommer til å lære oss mye både om oss selv og andre mennesker. I løpet av året tror jeg hver og en av oss vil utvikle oss og vokse som mennesker. Vi kommer til å lære mye og se at vi mestrer mye mer enn hva man kanskje hadde trodd i forkant. I tillegg til dette kommer vi nok også til å lære mye faglig innenfor vårt hovedområde og gjennom de ulike valgfagene. Kanskje velger vi valgfag som går ut på noe vi ikke kan noen ting om i det hele tatt men som kan være spennende å prøve.

Som kommende fotoelev gleder jeg meg til å lære om både gammel og ny fototeknikk, og til å utvikle meg selv som fotograf. Nå får jeg endelig muligheten til å bruke et helt år på noe som jeg synes er veldig spennende og som jeg lenge har hatt et ønske om å lære mer om.

Vi som elever kommer nok til å få et spennende, lærerikt og annerledes år. Kanskje finner vi noen av våre aller beste venner nettopp her, og kanskje får vi møte på personer man ellers ikke hadde blitt kjent med. Forhåpentligvis finner vi også tilbake til gleden ved å lære. Jeg tror folkehøyskolen vil få oss til å forstå at det finnes utrolig mange spennende og kjekke måter å lære på som ikke bare går ut på å sitte i et klasserom dag ut og dag inn.

Med alt dette i bakhodet kan jeg ikke si annet enn at jeg tror året på Fana vil gi mange gode erfaringer og spennende utfordringer. Jeg gleder meg til å møte å bli kjent med alle elvene og lærerne. Året på Fana kommer til å bli bra!

Legg igjen en kommentar

