Mine forventninger til året på Fana Folkehøgskule

Screenshot_2015-11-26-13-02-49

Daniel Haugland (19) fra Jevnaker blir en av elevbloggerne skoleåret 2016/2017.

Det er mye å se frem til i påvente av et år på Fana Folkehøgskule. Hvordan kommer skolen til å være? Hva med lærerstaben? Svarer linjefaget til forventningene? Hvilke mennesker skal jeg studere sammen med? Og hvem blir romkameraten? Det blir spennende å finne svarene på disse spørsmålene. Jeg håper uansett at jeg får ta del i et varmt og engasjerende miljø, hvor alle finner rom for selvutvikling og sosialisering.

 

Et år på folkehøgskole er et år hvor hver enkelt kan finne tid til seg selv. Her kan man dyrke sine interesser. Jeg har lyst til å trene mer, lese mer, og sosialisere mer. Jeg vil få tid for meg selv, men også ha masse tid til overs for individene rundt meg. I tillegg får jeg bli kjent med Bergen by og lokalsamfunnet i Hjellestad/Milde. Året skal brukes konstruktivt på flere plan. Jeg vil sette av tid til forskjellige aktiviteter, alt fra å finne ut hva jeg vil studere senere til språk jeg ønsker å lære.

Jeg gleder meg til et spennende og annerledes skoleår i Bergen. Fra tidligere av har jeg mange relasjoner til Norges nest største by, særlig siden slekten min kommer fra området. Dessverre har jeg i hovedsak blitt kjent med sentrumsområdet, og jeg gleder meg til å bli kjent med resten av byen. På Fana tilbys det også fellesfag, valgfag og seminarer. Jeg er positivt innstilt til å lære meg å spille ukulele, delta i treningsaktiviteter, filmklubb og på fjellturer, og er nysgjerrig på hvilken nytte jeg kan trekke ut av seminarene som tilbys ved skolen. Mens jeg venter på et år på folkehøgskole, skal jeg nyte alt sommeren har å by på. Allikevel går mange tanker til Fana og alt som ligger foran meg i det kommende skoleåret. Jeg er spent på det som ligger fremfor meg, og vil gjøre mitt beste for at alle skal få en god opplevelse. Kjære medelever ved Fana Folkehøgskule, dette er vårt år. La oss gripe det!

mvh Daniel, elev på Psykologilinjen ved Fana Folkehøgskule, 2016/2017

Legg igjen en kommentar

