Mine forventninger til året på Fana Folkehøgskule

Den 23. august tropper jeg opp i gården på Fana Folkehøgskule, og jeg kjenner sommerfuglene kribler bare av tanken. Tanken på å bruke et helt år på noe jeg synes er kjempegøy, på å bo på (det som ut i fra bildene ser ut som) en idyllisk plass, og å bli kjent med et hopetall nye mennesker virker nesten helt surrealistisk. 

Skal jeg være helt ærlig vet jeg ikke helt hva jeg skal forvente, og jeg tror det er bra. Fra før av kjenner jeg flere som har gått på folkehøyskoler og det jeg får høre er stort sett alltid det samme: ”Det er det beste året jeg har hatt”. Hvis ikke det setter terskelen høyt så vet ikke jeg! Allikevel er jeg ikke i tvil om at jeg kommer til å trives. 

Dette året skal jeg hoppe LANGT utenfor komfortsonen min. Aldri har jeg bodd så lenge hjemmefra ”alene”, aldri har jeg drevet aktivt med teater – kun skoleoppsetninger – og aldri har jeg heller skrevet blogg. Så jeg tenker; hey, hvorfor ikke? 

Til tross for at jeg det kommende året skal stå på en scene og foran andre og vise meg frem, trives jeg godt bak en kameralinse. Jeg er nok ingen kunst-fotograf, men er som regel den som sitter igjen med flest øyeblikk fanget på mobilen etter en hyttetur eller kveld i godt lag. 

Mer enn noe annet GLEDER jeg meg utrolig til å begynne på Fana Folkehøgskule. Kanskje møter jeg på utfordringer og vanskelige situasjoner, men da er jeg klar for å møte de omgitt av et godt skolemiljø i vår lille Fana-boble. 

Ane Skottun, Teater og Scenekunst

anes238723

One thought on “Mine forventninger til året på Fana Folkehøgskule

  1. Ane! Du må skryte av ditt første blogginnlegg! Hadde jeg ikke vært den stalkern som jeg er hadde jeg ikke sett det! Du må ha masse lykke til i Bergen, jeg gleder meg til å høre 🙂 -Klem ❤

Legg igjen en kommentar

