Ett snipp om hverdagen i Fana Fhs

Fana folkehøgskule
Hei, jeg heter Sam Yee og er en av elevene som går på Film og Fotolinjen.
Å være en del av folkehøgskole er en av de mest fantastiske opplevelse noen sinne har hatt! Det var mye nytt og forandringer på første uke av skolen, men der fikk man treffe en del fantastiske lærere og elever som skal gå gjennom dette sammen med meg! Det som var vanskelig var at på første dagen skal du forsøke å hilse på 84+ elever og samtidig huske dem. På midten av dagen var det bare helt naturlig å strekke armen din ut for å hilse en person- selv om du har hilst på den personen før og har helt glemt ansiktet deres… Det er litt kleint.

Hverdag gjør vi mye forskjellig nytt, som ikke bare innebærer om sitt eget linje, men også om andre linjer gjennom valgfag. Akkurat nå har vi begynt på nye valgfag etter høstferien og jeg som ikke kan synge har meldt meg opp på Kor som valgfag! Interessant nok så greide jeg faktisk å synge i harmoni med andre uten å bekymre over at min stemme kan gi potensiell fare for hele koret. Læreren var utrolig flink på å engasjere oss alle og gleder meg alltid til å være med å synge i kor!

Vi skal også snart ha en høstfest, der skolen sender en invitasjon til våre familier slik de kan få forberede seg med tog- og flybilletter for å besøke oss! Vi som er med i dette valgfaget skal være med i programmet for å synge foran foreldrene våres. Dette nervevrakenes men samtidig gleder jeg meg for å treffe foreldrene mine.
Hver måned skal en linjefag ha en seminar på lørdag, der vi skal lage aktiviteter som har noe med vårt linje å gjøre for å lære de andre om det vi har lært på skolen.

Siden jeg går på film og fotolinje lagde jeg en gruppe selfie post der de får fire tema av meg og tar selfie med min selfie-stick! Temaene er som følge;

Duckface

IMG_5288

Fabulous (som kan tolkes som sexy)

IMG_5277

Grimaser

IMG_5270

Movember

IMG_5284

ember

Legg igjen en kommentar

