Community i Sao Paulo

Nå har vi på Community vert hjemme fra Brasil i nett over en uke. Det er ganske godt å komme hjem, men også veldig rart. Det er ikke så lett å forklare hva jeg mener med at det er rart, for det er bare …rart. Norge og Brasil er så vidt forskjellige, både i klima, natur og kultur. Og det er nå, når vi er kommet hjem, jeg virkelig begynner å tenke over det vi har sett, og alle inntrykkene.

Første byen vi var i er Sao Paulo. I Sao Paulo besøkte vi prosjektet Kolibri CARF de to første dagene noe som var helt ubeskrivelig. Det var så fint! Første dagen på CARF delte vi ungene opp i grupper og lekte med de, før vi samlet alle og presenterte oss selv og Norge. Da vi dro fra Norge trodde vi at de kunne litt engelsk og vel, det var veldig feil. Jeg kan ikke snakke for de andre i klassen, men jeg tror det var fler enn meg som skulle ønske å ha fulgt bedre med når Ane prøvde å lære oss portugisisk.

Bilde
Bilde

Ungene på CARF var helt herlige å være med. Så utrolig mye glede og så utrolig engasjert. De var skikkelig imøtekommende, alle på hele CARF, og vi klarte oss greit med kommunikasjonen selv om det var litt hinder i språkveien. Dagen etter fikk vi være med på når de hadde «aktivitetstime» (de kaller det nok noe helt annet, men jeg er glemsk). Her kunne vi velge mellom capoeira, noe tromme greier, fotball osv. Jeg, OJ og Jirina valgte å være med på grafitti time. Det var så kult! Skjønte nada, men fikk en ny bestevenn som hjalp meg en del. På slutten av timen fikk jeg noen kjempe kule tegninger av de søte ungene.

Bilde
Tegning fra bestevennen min ❤ 

Bilde

Syyyk tegning jeg fikk.

Etter denne timen fikk vi omvisning i nabolagene, og rundt på to andre sentre. På det ene senteret fikk vi smake skikkelig kule kaker, blant annet bananskallkake og grønnsakskake. Bananskallkake er noe av det kuleste jeg har hørt om, og den er skikkelig god, faktisk!
Bilde
Bilde lånt av Andrea

Bilde
Bilde lånt av Andrea

 

De neste to dagene i Sao Paulo ble brukt på å gå på fotballkamp, shoppet og spiste fantaaaaaastisk mat. Det skal sies at jeg er veldig glad i mat da.

Bilde
Sykkeltur i parken

Bilde
Fotballkamp. Go Palmeiras!

Bilde

Kommer innlegg om når vi var i Taubate og Ubatuba senere! Men jeg har så mye å si, at jeg må dele det opp litt.
Sjekk ut Kolibri CARF fordi det er best.
Twitter: @KolibriCARF
Facebook: Kolibri CARF

x Cathrine, Community

Legg igjen en kommentar

