Psykologilinja sin start

Nå har vi snart vært her i 4 uker. Jeg må dobbelsjekke, kun 4 uker?? Det føles som ett år, en god del av mitt snart 19år gamle liv. Men ikke at det er noe negativt, det betyr bare at vi har 29 fantastiske uker foran oss. 29 uker til å ha det gøy. 29 uker til å skape gode vennskap. 29 uker til å lære alle navnene (nei, beklager, det er ikke sikkert jeg kan navnet ditt). De neste 29 ukene, skal bli noen av de beste ukene i livet vårt. Gud som vi gleder oss.

Image

Vakre Fana

Vi har kommet i gang på psykologilinja. Alle er spente på alle de spennende temaene vi skal igjennom. Vi er en god, pratsom gjeng med mange forskjellige stiler, dialekter, personligheter og meninger. Men en ting har vi tilfelles: vi interesserer oss for psykologi. Selv om ikke alle har lyst til å være psykolog om 10 år (selv om det er overraskende mange), så er jeg sikker for at vi kommer til å ha bruk for dette en eller annen gang i løpet av livet.

Image

Fantastiske psykologiklassen 2013/2014

Vi har startet med å lære og snakke om søvn. Noe som absolutt ikke er dumt. Det er ikke sjeldent man hører: «jeg går å tar meg en liten lur jeg».

Image

Image

Image

Søte Ane, Jostein og Sigrid. (De går egentlig drama og fysisk teater, men de var så søte at jeg bare måtte ta de med)

Vi skriver dagbok over søvnen vår og jeg tror alle ber om bedre søvn snart. Vi, eller hvert fall jeg, kommer oss alt for sent i seng og om morgningen drar vi oss inn i trappesalen klokken halv 9 med en stor kopp kaffe i hånden, før vi går å tar en lur igjen mellom middag og kvelds.

Vi har allerede bestilt tur til Japan, og vi fikk noen utrolig rimelige billetter med SAS og vi reiser i starten av mars og blir der i 2 uker. Dette er noe vi kanskje gleder oss aller mest til. Vi skal lære litt og litt om Japan helt til vi drar, og forrige uke var vi i den Japanske hage som ligger i den botaniske hage som er rett ved siden av skolen vår. Der hadde linjelæreren vår, Ruth, med seg japansk te og en type for lefse med bønnefyll. Beklager, men jeg må innrømme at det ikke falt særlig i smak for min del. Men øvelse gjør mester.

Image

Image

Image

I Japan så er mose en stor del av naturen

Image

Mye koselig kjærlighet på skolen. Andrian og Pelle

Image

Image

Når Katrine skulle begynne å klatre, så tror jeg alle hadde hjertet i halsen.

Image

Hovedlæreren vår, Ruth, forklarer om hvordan te drikkes i Japan.

Image

Grønn te, som smakte litt som hvetegress

Image

Lefse med bønnefyll

Jeg må også slenge ved ett bilde av den fantastiske rammen vi har laget! (unntatt Jenny som var på ferie i Spania på dette tidspunktet). Det er en hjerne i midten, ikke en orgie. Det er den nakne hjerne.

Image

Ellers må jeg få lov til å si at livet her på fana er utrolig bra. Jeg tror jeg nesten aldri har vært så lykkelig som jeg er når jeg er her. Og det vet jeg det er flere som tenker. Lin sa på en morgensamling at vi må holde ut de 2 første månedene, så blir det bedre. Jeg husker jeg fnyste litt og så på de jeg har blitt best kjent med. For oss tok det ikke mer enn 2 uker.

Image

–          Elisabeth, psykologielev

Legg igjen en kommentar

