Tanker om året på Fana: Maren!

Nytt år, nye muligheter – er det ikke det man sier? Dette er et år som for mange kommer til å bli veldig annerledes enn det de er vant med. Noen, slik som jeg, har ikke reist så mange steder – ikke engang her i Norge. Jeg har tilbrakt mitt 18 år lange liv på en liten plass i Nordland kalt Valnesfjord (10min unna Fauske). Det å få sjansen til å flytte bort til en fullstendig ukjent by for å gå på en skole der man kan holde på med så og si hva som helst man liker å holde på med, er helt fantastisk.
Jeg har aldri gledet meg så mye til noe før!

Et år på Fana tror jeg kommer til å bli utrolig artig – det å bli kjent med masse nye hyggelige folk, prøve ut nye ting og få masse forskjellige livserfaringer – det er noe man vil huske for resten av livet. Ikke minst alle de opplevelsene man vil få – enten det er via linjen man skal gå, skoleturene man skal på, eller rett og slett via samværet mellom elevene.

Så er det jo alle de forskjellige valgfagene man har å velge mellom!
Kanskje man har lyst til å prøve noe helt nytt for et år? Eller kanskje man vil holde på med noe man har prøvd før/liker å holde på med? Jeg vet selv at jeg sliter med å bestemme meg – er jo utrolig mye man har lyst til å prøve ut!
Valgene er mange – men uansett hva man velger blir man nok fornøyd uansett.

Og jeg tenker nok de fleste er nervøse/spente for å se hvem de får som romkamerat for et helt år, som man kommer til å dele både opp- og nedturer med. De fleste blir nok fornøyd, for jeg har fått inntrykket av at det er utrolig mange flotte folk som skal bli kjent med hverandre dette skoleåret! Selv er jeg sjenert og en smule innesluttet av meg, men tror det skal gå bare bra å dele rom med en fullstendig fremmed – man blir jo kjempegodt kjent etterhvert som tiden går!

Alt i alt er jeg 100% sikker på at dette skoleåret kommer til å bli TOPPERS, og jeg kan ikke vente til vi er i gang!

Maren Dyngvold, Fotografi og film.

Maren skal gå Fotografi og Film.

Maren skal gå Fotografi og Film.

Legg igjen en kommentar

