Alidas forventinger til året på Fana.

Etter å ha tilbrakt sommerens godværsdager innendørs på jobb, er det snart på tide å sette nesen sørvestover mot Bergen. Selv om jeg ikke kan fordra at sommeren snart er over, ser jeg virkelig frem til å bruke høsten til å bli enda mer kreativ, bli kjent med nye folk og nye opplevelser!

Det var veldig tilfeldig at jeg valgte å gå folkehøgskole. Det var egentlig ikke noe jeg en gang vurderte, for jeg hadde allerede planene klar. Jeg skulle jo enten hoppe rett på utdanning eller i militæret. Men så fikk vi besøk på skolen av en som hadde gått folkehøgskole, og jeg fant ut at jeg måtte revurdere det. Så viste det seg at et år på Fana Folkehøgskule hvor jeg kan utfordre mine kreative egenskaper og gjøre det jeg liker best var det rette for meg. Et år hvor de kjedelige allmennfagene som matte og norsk blir lagt til side, og jeg faktisk blir oppmuntret til å tegne istedet for å gjøre oppgaver. Og det er nemlig den erfaringen fra Fana jeg ønsker å få, og som jeg tror kommer til å ha mye å si for hva jeg gjør senere i livet.

Har savnet Bergen mye de siste seks årene, og gleder meg til å endelig være tilbake i «byen min». Ser frem til dager med byvandring og kafebesøk, litt shopping og kinokvelder på en ordentlig kino igjen. Men det jeg tror kommer til å være et av de ordentlige høydepunktene for meg dette året er studieturen. Jeg lider av såkalt wanderlust, og elsker å reise til nye land og steder. Selv om jeg enda ikke vet hvor min linje skal, er jeg sikker på at det blir fantastisk, for jeg får jo dra til en ny plass sammen med venner, samtidig som jeg holder på med kunst!

Nå kan jeg ikke vente til å komme igang med å tegne, male og utfolde meg kreativt alle mulige måter! Håper at jeg ved å arbeide med andre mennesker kanskje finner nye måter å tenke på, lærer nye teknikker og får masse inspirasjon til å bli enda bedre. Men ut i fra kommentarfeltet på Facebook blir det nok ikke mangel på inspirasjon for å si det sånn. Virker som mine kommende medelever er mange forskjellige og spennende sjeler!

Alida, billedkunst

Alida er klar for kreative dager på Billedkunst-linja.

Alida er klar for kreative dager på Billedkunst-linja.

Legg igjen en kommentar

